לאורך דרך נוף כרמל ובתוך עוספיה7 באוקטובר 2015

קובץ GPX להורדה GPSies מרחק: 15.5 ק"מ טיפוס-מצטבר: 375 מטר גלריית תמונות

ישנם טיולים שאינם מתוכננים ונולדים מיוזמה ספונטנית. אתמול (6/10/2015) הגעתי לחיפה למטרת השתלמות על המצלמה החדשה. בשיחה ערב קודם,  אדוארדו אוקסמן הציע שננצל את ההזדמנות ונצא בשעות האור האחרונות לטיול קצר ומעניין בכרמל אותו הוא הגדיר "חפוז". מיד ובלי היסוס הסכמתי.

לאחר התארגנות מהירה בביתו של אדוארדו אוקסמן בחיפה נסענו לחניון יער היערנים בצפון דרך נוף כרמל ומשם בשעה 16:30 התחלנו את הטיול.

זה היה טיול רכיבה הראשון שלי בכרמל. אדוארדו אמר:  "לי היה הכבוד להוביל אותו". הוא בחר במסלול קלאסי: סיבוב בדרך נוף כרמל ועליה לעיספיא ורכיבה בתוך היישוב וירידה במדרון חזרה לדרך נוף כרמל.

דרך נוף כרמל שופרה לאחרונה על ידי רשות הטבע והגנים. רכבנו לאורכה. היא חוצה במספר פיתולים את נחל מעפילים, נחל יגור ונחל סבך שהוא יובלו. עצרנו במספר מקומות לתצפית מרהיבה בשעת בין ערביים לכיוון מפרץ חיפה.

טפסנו לעיספיא דרך חניון בית השומר ומתחם מחנה הנוער. רכבנו בתוך היישוב ובעיקר ברחובות גרעין הכפר הקדום. חלפנו בתוך הקשת העתיקה במרכז וגם עלינו לכנסייה הקתולית.

דרך הכביש לחיפה ירדנו לשכונה הבידואית  וממנה גלשנו חזרה לדרך נוף כרמל בדרך היוצאת מחניון בית היערן.בשעה 18:40 בדקות האחרונות של האור סיימנו את הטיול.

הטיול היה קצר כ-16 ק"מ. במהלכו עצרנו מספר פעמים לתצפית, להסבר, לצילום ולהסדרת הנשימה והדופק בקצה שתי עליות. הטיול נמשך שעתיים ועשר דקות.

עבורי הטיול זה היווה פתיחה נאותה של סדרת טיולים להכרת הכרמל באמצעות רכיבת אופניים.

בסיום אדוארדו הגדיר הטיול כך: "היה מעולה והאורח נהנה".

במפות המצורפות מופיע מסלול הטיול ובתמונות חלק מהמראות שקלטה העין ותיעדה המצלמה.