סיבוב לילה במרכז ודרום ירושלים ובשכונות החרדיות2 בספטמבר 2015

קובץ GPX להורדה GPSies מרחק: 17.73 ק"מ טיפוס-מצטבר: 231 מטר גלריית תמונות

אתמול בערב יצאנו לטיול לילה בירושלים  ארבעה חברים ממבשרת ציון: שרון בן חיים, גלעד רז, צחי גל ואני. מסלול הטיול היה אחר מזה של הטיול בשבוע שעבר. טיול זה נועד בעצם להשלים את חלק המסלול שלא עשיתי אז.

סיבוב לילה המרכז ירושלים ובשכונות החרדיות, 1/9/2015

את הטיול התחלנו שוב באזור בית החייל. ירדנו לגן סאקר, רכבנו לאורכו ולאחר שחצינו את שדרות בן צבי טיפסנו ליד בתי וולפסון לשכונת שערי חסד. חצינו אותה לאורכה ומשם עברנו לשכונת נחלת אחים. הגענו לרחוב בצלאל  וחצינו אותו והתקדמנו בין הסמטאות אל שכונת מזכרת משה וממנה יצאנו לרחוב אגריפס ודרכו עברנו בשוק מחנה יהודה. לא התעכבנו. חצינו את השוק והגענו לרחוב יפו.

החלק הראשון של הטיול משכונת שערי חסד לרחוב יפו

במרכז שכונת מזכרת משה

ברחוב במרכזי של שוק מחנה יהודה

המשך הטיול היה בחלק החרדי של העיר שהוא עולם אחר. מרחוב יפו גלשנו לשכונת זכרון משה

בשכונת זכרון משה

הגענו לרחוב מלכי ישראל הסואן. ויתרנו על רכיבה בו והתקדמנו לשכונת כרם אברהם ולשכונת גאולה. הגענו לרחוב יחזקאל בקטע העובר בשכונת הבוכרים. ממנה התקדמנו לסמטאות שכונות בתי אונגרין ובית ישראל. התחושה הייתה שאנו נמצאים באיזושהי עיירה יהודית במזרח אירופה מלפני מאה שנים ויותר.

מסלול הטיול בחלק החרדי של העיר

משכונת בית ישראל יצאנו לרחוב שבטי ישראל ועברנו לשכונת מוסררה בתחילה חלפנו ליד מתחם המנזר הרומני ובהמשך ליד מתחם הכנסייה הפולנית. הסתובבנו בין רחובות השכונה שגבלה בקו התפר העירוני שהתקיים בין מלחמת העצמאות ועד מלחמת ששת הימים. בתחילה עברנו בחלק של בתי השיכון ובהמשך חלק של הבתים הערביים. חזרנו שוב לרחוב שבטי ישראל ודרכו עלינו למתחם העירייה ולמגרש הרוסים.

הכוונה של חלק מהחבר'ה שהיו רעבים מאוד הייתה לעצור לאכול פאלפל ברחוב הנביאים אולם החנות הייתה כבר סגורה. החלטנו לחפש חנות פתוחה במרכז העיר. ירדנו דרך רחוב הרב קוק לרחוב יפו. לחנות הפאלפל ברחוב קינג ג'ורג הידועה בשמה הלא טוב לא רצינו להגיע. לחבר'ה לא היה עניין לאכול פלפל שמטוגן בשמן מכונות. האינסטינקט הוביל אותנו דרך רחוב יפו ורחוב כי"ח חזרה לשוק מחנה יהודה.

בתיאבון

אחרי הפסקת אוכל חזרנו למרכז העיר ודרך שכונות רחביה וטלביה גלשנו במהירות למתחם התחנה לעוד הפסקה קצרה. גם שם יש חיים. זה אזור הבילוי האולטימטיבי החדש של העיר שבו שפע בתי קפה מסעדות ודוכנים לממכר תכשיטים ועוד

מזכרת ממתחם התחנה

חשבנו שנחזור דרך פארק המסילה וליד גן החיות נעפיל עד לשכונת בית וגן. לאחד החברים היה כאב ראש קל והחלטנו לקצר את הדרך חזרה. רכבנו בפארק המסילה עד רחוב פייר קניג וממנו חתכנו לשכונת קטמון וממנה עלינו לרחוב פלמ"ח. משם גלשנו דרך רחוב נילי, ורחוב הרב ברלין רחוב הרצוג לעמק המצליבה. התקדמנו צפונה שוב לגן סאקר והגענו לנקודת ההתחלה ושם סיימנו.

ממתחם התחנה הראשונה לעמק המצלבה

הטיול בעיר ובעיקר בשכונות הוותיקות ובחלק החרדי היה מרשים ומעניין ביותר. אנחנו כירושלמים לא נוהגים לפקוד מקומות אלה ולכן הסיור במקומות אלה היה מעניין ומרתק. למרות שעברנו שם בשעת ערב מאוחרת דופק החיים במקומות אלה היה בשיאו. עולם אחר אמרנו?!

טיול זה התנהל בנחת ונמשך כשעתיים ושלוש רבעי השעה והרכיבה עצמה שעתיים ורבע. המסלול היה באורך של 17.5 ק"מ והגובה המצטבר הפעם היה מועט כ-230 מ' בלבד.

סיבוב לילה המרכז ירושלים ובשכונות החרדיות, 1/9/2015

הטיול היה כיף אמיתי וכמו כל הטיולים בכלל ובירושלים בפרט השאיר טעם וחשק לעוד. מן הסתם בטיול הבא שיערך בין חגי תשרי או אחריהם יהיה באור יום. אז המראות יהיו אחרים.