נתניה, מקריית השרון למרכז העיר ולמצוק החוף31 באוקטובר 2015

קובץ GPX להורדה מרחק: 20 ק"מ טיפוס-מצטבר: 90 מטר

רכיבה על האופניים היא אמצעי מצוין לגיבוש משפחתי. כזו הייתה הרכיבה שלי היום עם ביתי רוני רווה בנתניה. זה היה טיול סולידי בשטח עירוני ללא מאמץ גדול שמטרתו הייתה להכניס את רוני לרכיבה ולסייע לה לחזור בהדרגה לכושר אחרי פגרה של חודשים רבים.

סיבוב לאחר הגשם בנתניה- 31-10-2015

התמזל מזלנו והיום היה שטוף שמש ומזג אוויר היה נעים כיאה לאחר שבוע סוער וחורפי.

יצאנו לדרך מקריית השרון (East Netanya) ממקום מגוריה של רוני. עלינו צפונה בדרכי  האופניים והגענו לכביש "חוצה שרון"  הלא הוא כביש נתניה – כפר יונה – טול כרם (הידוע בכינויו "כביש 57"). המשכנו בו מערבה, חצינו בגשר את כביש החוף לעבר מרכז נתניה דרך רחוב הרצל.

חלקו המזרחי של רחוב הרצל נמצא במעלה רכס הכורכר המזרחי של השרון בו נמצא בעבר הכפר הערבי אום חאלד. לפני כ-90 שנים אגודת בני בנימין קנתה כ-900 דונם מאדמות הכפר ועליו הוקמה המושבה נתניה ולימים הפכה לעיר. במהלך מלחמת העצמאות ב-20 במרס 1948 כפר נכבש על ידי לוחמי חטיבת אלכסנדרוני והתרוקן מתושביו‏‏. לאחר המלחמה בין הריסותיו שוכנו עולים ובהמשך נבנה במקום "שיכון סלע".

המשכנו בעיר ועברנו בין דוכני שוק העיר הסגור (שבת!) ומשם רכבנו ברחובות צפון מרכז העיר.  קצת מאכזב לראות שהעיר יכלה להיות קצת יותר נקיה. ברחוב הרצוג רכבנו מערבה לכיוון טיילת העיר. בטיילת התקדמנו דרומה, שחלק מהמסלול הוא בתוואי שביל ישראל. הרכיבה לאורך מצוק החוף בטיילת הארוכה הייתה נעימה מאד.

עצרנו גם באחד מתצפיות הטיילת להפסקת תה וצילום (אי אפשר בלי).

לפני שיצאנו לטיול החלטנו שרוני  בהתאם ליכולותיה תקבע את אורך המסלול ומשך הרכיבה. לכן,  שעברנו קצת יותר מחצי הטיילת החלטנו לרכב מזרחה ולחזור לקריית השרון. את כביש החוף חצינו מעל גשר האר"י.

במעלה גשר האר"י

אחרי שעתיים וחצי מתוכן קצת פחות משעתיים רכיבה, חזרנו הביתה. מסלול היה נחמד באורך 20 ק"מ שאורכו ומשכו התאים לנסיבות.

היה טיול נחמד מאוד שהיווה עוד הזדמנות להכיר את נתניה. יותר מכל שמחתי שניתנה לי עוד הזדמנות לזמן איכות עם רוני ברכיבה וזאת לאחר הפגרה הממושכת. אני מקווה שאט אט היא תחזור לכושרה ותצטרף אלי לטיולי השטח שאנחנו כל כך אוהבים.