ממבשרת ציון למעלה בית נקופה30 באוקטובר 2015

קובץ GPX להורדה מרחק: 8 ק"מ טיפוס-מצטבר: 238 מטר

יש לפעמים והטיול נקטע ומסתיים מיד לאחר התחלתו. היום זה קרה לנו. הבוקר, אחרי מספר ימי גשם (לא היסטרי כמו בשרון) התנאים לקיום הטיול היו אידאליים: האוויר היה נקי, השמש זרחה ולא היה חם ודרכי ההר היו ללא בוץ. מה עוד צריך! שמחתי לצאת לרכיבה אחרי שבועיים של פגרה בגלל שהות בחו"ל.

בשעת בוקר הגיעו אלי למבשרת ציון בנצי זיידמן (רחובות), ארז בלשי (תל מונד) חיים רובינצק (ביצרון) ומשה יפה (חולון).  הכוונה הייתה לצאת ממבשרת ציון, לרדת לנחל כסלון עליון, לטפס ליער הסתדרות המורים ודרכו להגיע לפאתי הר אדר, להמשיך למחצית המדרון בין מעלה החמישה וקטנה, לעלות להר רפיד, לחזור למעלה החמישה, לרדת לאבו גוש, ולהמשיך לבית נקופה ולעלות חזרה דרך נחל כסלון למבשרת ציון.

יצאנו לדרך בתחילת המסלול עצרנו לשתי תצפיות במבשרת ציון. טיפסנו במעלה שכונת רכס חלילים. המשכנו הלאה וירדנו במורד הר אחירם (שיח עבד עזיז) לנחל כסלון עליון. בדרך פגשנו שלושה הולכי רגל שיצאו לטיול בוקר, רם בלניקוב ושני חבריו שאת שמותיהם איני זוכר.

רם בךניקוב וחבריו

יחד אתם עצרנו לסקירה קצרה על הנושאים הבאים:
* נחל כסלון אחד משלושת יובליו העיקריים של נחל שורק,
* קו שביתת הנשק ישראל – ירדן 1949 – 1967,
*  בניית גדר ההפרדה ובג"ץ בית סוריק
* יער הסתדרות המורים
* קורות היישובים עין נקובה ובית נקופה.

המשכנו הלאה עד המעיין שפעם נקרא עין נקובה ואחר שמו שונה לעין נקופה. המקום שופץ לזכר אורי גרוסמן שנהרג במלחמת לבנון השניה וחברו קריל גולשטין שנהרג במבצע גשמי קיץ בעזה.

עין נקופה

המשכנו במורד הנחל מרחק קצר ואז התחלנו לטפס לעבר רכס מעלה החמישה. בקצה העליה הראשונה אחד מהחברים נפל מהאופניים ואיבד לשנייה את הכרתו. מיותר לומר שנבהלנו מאוד. הוא התאושש תוך דקה. החלטנו להפסיק את הטיול מייד. את הבחור שלחנו יחד עם שניים בדרך הקצרה למושב בית נקופה ואני ועוד אחד חזרנו לביתי במבשרת ציון. עם שני כלי רכב יצאנו לאסוף את השלושה.

לא נורא, היה לנו טיול קצר מאוד וזה מסלולו.

מבשרת ציון מעלה בית נקופה- 30-10-2015

הצטערנו אבל התגברנו. חזרנו וישבנו במרפסת ביתי ונהינו מקפה, פירות ודברי מאפה. בשיחה בינינו גם תכננו ותאמנו את הטיולים הבאים.