ממתחם לטרון לעמק איילון והגבעות סביבו17 בדצמבר 2015

קובץ GPX להורדה GPSies מרחק: 20.6 ק"מ טיפוס-מצטבר: 280 מטר גלריית תמונות

בסופשבוע (12/12/2015) שגרת הטיולים עם הבת שלי, רוני רווה, נמשכה והפעם היו בה שני שינויים. הראשון, בניגוד לשבועות הקודמים יצאנו בשבת ולא ביום שישי. השינוי השני היותר חשוב, היותר מעניין והמרענן הוא שהיום הצטרפה אלינו ליאת בן דור.

בשבת הבוקר התכנסנו שלושתנו באחד החניונים של אתר יד השריון במתחם לטרון ויצאנו לטיול שאותו אגדיר בשמחה רבה "טיול בנות בעמק איילון ובגבעות סביבו".

מסלול הטיול בעמק איילון ובגבעות סביבו

השמיים ביום הטיול היו כחולים בצבע אידאלי לצילום. עננים לבנים שייטו בגובה רב. הם לא היו מאלה המאיימים. לא היה קר כמו שחששנו. השמש חייכה בבוקר. הרוח מזרחית הקרה שנשבה אתמול פסקה והגשם מתמהה בינתיים. הכל היה מוכן כדי לאפשר לנו לצאת לדרך.

החלק הראשון של מסלול הטיול כמוצג במפה החל מגבעה המרכזית של אתר לטרון.

החלק הראשון של מסלול הטיול

מתחם לטרון ירדנו לעמק איילון. עקפנו ממזרח ומצפון את מאגר המים. חצינו את כביש 424 וחלפנו בדרך המקבילה לכניסה לאתר מיני ישראל. בעצם רכבנו לרוחבו של עמק איילון. חצינו את נחל נחשון שבהמשך מורד העמק מצטרף לנחל איילון. עברנו בין השדות המעובדים ובתוך מטע עצי השקדים המתכנסים לשלכת ולתרדמת החורף.

מטעי השקדים לקראת שלכת

שיצאנו מתחום המטע התחלנו לטפס מעט לכיוון הדרך החוצה את השוליים המערביים של עמק איילון בין קיבוץ נחשון ובין משמר איילון.

מתחילים לטפס לגבעות נחשון

לאחר רכיבה של כמה מאות מטרים צפונה פנינו מערבה והמשכנו לטפס אל גבעות נחשון. כאן התחיל החלק השני והארוך של מסלול הטיול.

החלק השני של מסלול הטיול

תוך כדי העליה יכולנו לראות את סימני השלכת.

בעליה אל גבעות נחשון

התרשמנו גם השדות שכבר הוריקו בעקבות גשמי הסתיו.

הבנות והשדה

בקצה העליה הגענו לגבעות נחשון המוכרות גם בשם יער המגינים אותו נטעה קק"ל. בתחילה עצרנו להסדיר את הנשימה ובעיקר לצפות לעבר העמק ולקיבוץ נחשון. המראה מהמם! וכמו שאומרים החבר'ה "חבל על הזמן"!

מראה העמק

הבנות בתצפית

המשכנו לרכב בדרך הנוף בשולי יער המגינים

על דרך הסלולה

המשכנו וגלשנו בין השדות המעובדים במדרונות הגבעות מאחוריהן נמצא היישוב כרמי יוסף.

השדות בין החורש

רכבנו בדרך היורדת בין כרמי הגפנים אף הם כמעט בשלכת לעבר מושב בקוע.

בין הכרמים

בדרך למטה למושב בקוע

הגענו לכביש 3 מעט מזרחה לכניסה למושב בקוע ולצומת נחשון. חצינו את הכביש במעבר תחתיו ומכאן החל הקטע השלישי הקצר של מסלול הטיול.

הקטע השלישי של מסלול הטיול

המשכנו מזרחה במקביל לכביש 3 בקטע קצר מסוים נאלצנו לעקוף את השלולית היחידה שפגשנו בדרך.

הולכים ברגל כדי לא להחתקע בבוץ

הגענו לתחילת דרך בורמה, זו אותה דרך שנפרצה במלחמת העצמאות כדי לעקוף את לטרון על מנת להוביל סיוע לירושלים הנצורה. התקדמנו מזרחה תוך רכיבה בעליה מתונה בין השדות לעבר נווה שלום.

מתקדמים מזרחה לעבר נווה שלום

הגענו לכביש הגישה ליישוב נווה שלום ושם ניתנה לנו הזדמנות לצפות אל האזור ממנו הגענו.

מבט מכביש לכיוון דרום לעבר יער אשתאול ובמרכזו מצפה הראל

לאחר שחצינו את כביש העליה לנווה שלום התחיל החלק הרביעי והאחרון של הטיול .

החלק הרביעי של מסלול הטיול

עקפנו את הגבעה עליו נמצא היישוב ומולנו נפרשה תמונה מרהיבה של עמק איילון ובו שפע כרמי גפן וברקע גבעת מנזר לטרון.

מבט על עמק איילון מכיוון דרום

המשכנו הלאה בשולי היער ומצאנו מקום נחמד בר בשטח בין הסלעים והתמקמנו להפסקת תה, ואכילת חטיפי אנרגיה ותמרים. בחלק האחרון של קטע מסלול זה רכבנו לאורך נחל נחשון

לאורך נחל נחשון

חצינו את שוב נחל נחשון בדרך חזרה למתחם לטרון.

חציית נחל נחשון מדרום לצפון וברקע הגבעה עליה נמצא מנזר לטרון

******

במתחם לטרון הסתיים הטיול המופלא והנינוח שלנו שהיה ברמת קושי מזערי עם עליות מעטות , שהתאימה לסרגל המאמץ של רוני בחזרה לכושר. הגובה המצטבר כ- 280 מ'. היה זה טיול שבת של סתו לפני הגשם בחבל ארץ יפה ובו יכולנו להתענג ולנשום שטח טבע וחקלאות. מה עוד צריך הבן אדם בשבת בבוקר?

מסלול הטיול

שמחנו להכיר את ליאת בן דור נהנינו בחברתה ואנחנו מקווים שתצא אתנו לטיולים עוד ועוד.