סיבוב בירושלים, בציר מערב, דרום ומרכז10 בינואר 2016

קובץ GPX להורדה GPSies מרחק: 22 ק"מ טיפוס-מצטבר: 250 מטר גלריית תמונות

בשבת (9/1/2016), בשעות הבוקר המאוחרות, שהשמש זרחה לאחר הסופה הקצרה אתמול, צחי גל ואני החלטנו שנצא לשוטט מעט. הכוונה בין היתר, הייתה להסיר את החלודה שהצטברה מאז הפעם האחרונה שרכבנו שהייתה לפני שבועיים. חשבנו שעל מנת לא להתבוסס בבוץ עדיף שנרכב בעיר הקודש הסמוכה למקום מגורינו.

מסלול הטיול היה ברובו בצירים הראשיים של העיר במערב, בדרום ובמרכז העיר כמוצג במפה  להלן.

מסלול הסיבוב בעיר

התחלנו בבנייני האומה ודרך תוואי הרכבת הקלה טיפסנו במעלה שדרות הרצל.

מסלול הטיול בציר המערבי של העיר במעלה שדרות הרצל

המשכנו ולמדנו שעבודות הכשרת המשך תוואי המסילה עד צומת המפלצת בקריית היובל הסתיימו ובימים אלה נמשכות עבודות הסלילה לעבר צומת אורה. התכנון שהרכבת הקלה תגיע עד המרכז הרפואי הדסה עין כרם. אבל, כאן נדרשת סבלנות. יעברו עוד כמה שנים עד שזה יקרה.

בצומת אורה פנינו לכביש החדש שנסלל וטרם נפתח המחבר בין צומת זו ושכונת גבעת משואה. כביש זה יביא ברכה לתנועה בדרום העיר ואמור להיפתח לתנועה בחודשים הקרובים. בצמוד לכביש נבנה גם פארק יפה וממנו תצפית לעמק רפאים. כדאי יהיה להגיע!

כביש החדש צומת אורה – גבעת משואה

התצפית מכביש צומת אורה – גבעת משואה

משכונת גבעת משואה גלשנו דרך השטח לעבר עין לבן.

במורד הדרך ממצפה משואה לעבר עין לבן

במורד הדרך

מסלול הגלישה משכונת מצפה משואה במורד המדרון

באזור עין לבן מתבצעות עבודות נרחבות להרחבת פארק עמק רפאים שהוא חלק מפארק הסובב את מטרופולין ירושלים  וגם את העבודות להרחבת גן החיות הסמוך.

עבודות ההרחבה

עין לבן

מראה מקום

עבודות ההרחבה באזור גן החיות למול שכונת גילה

המשכנו מזרחה לגן החיות ומולו חצינו את מסילת הברזל על גבי גשר המתכת.

חציית מסילת הברזל

ירדנו לפארק המוכר והחביב שהמשכו פארק המסילה ועליו נכתב בטיול קודם לפני מספר שבועות.

מבט מזרחה אל הפארק ממרומי הגשר

בתחילה פארק המסילה

מסלול פארק המסילה

במעלה פארק המסילה לכיוון מזרח

הארנה החדשה הסמוכה לפארק המסילה

רכבנו לכל אורכו של פארק המסילה עד מתחם התחנה הראשונה להפסקת שתיית מים חמים קצרה (שקית התה בטעות נשכחו ולא הוכנסו למיחם (טרמוס !).

הפסקה במתחם התחנה הראשונה

חלקו האחרון של המסלול היה בתוך העיר. ממשכנות שאננים המשכנו לעבר בריכת ממילא. דרך נחלת שבעה עלינו לכיכר ציון ורחוב יפו.

החלק האחרון של מסלול הטיול במרכז העיר

מצער היה לראות שהעיר ריקה. אולי בגלל שהייתה זו שעת צהרים של שבת והרי מרבית אוכלוסיית דתית, אולי זה בגלל הקור כ-10 מעלות, ואולי בגלל הפחד מפיגועים שמרתיע רבים להגיע לעיר ואולי זה גם, גם וגם. בכל מקרה, זה לא נעים להסתובב בעיר רפאים. ככה הרגשנו כשרכבנו לאורך רחוב יפו בעוברנו במרכז העיר ובפאתי שוק מחנה יהודה בואכה עד בנייני האומה.

במעלה רחוב יפו

מבט אל רחוב יפו מזרחה

רחוב יפו שומם אבל רכב המשטרה נוכח במקום על כל צרה שלא תהייה

בחניון בני האומה הסתיים הסיבוב שלנו בעיר שנמשך שעתיים וחצי. בסוף הטיול הרגשנו שרכבנו.

מסלול הטיול

לסיום, למרות שטיול זה נעשה בחורף מתאים לבצע אותו בכל עונות השנה.
מתאים לבצע טיול זה, ואולי אף מעניין יותר לבצע אותו ביום חול.
ברכיבה רחובות ולאורך שדרות העיר יש להקפיד לרכוב על מדרכה ולהישמר בחציית הצמתים ברמזורים.