מבית נקופה להר רפיד ולהר הרוח22 בנובמבר 2015

קובץ GPX להורדה GPSies Trailze מרחק: 19 ק"מ טיפוס-מצטבר: 450 מטר גלריית תמונות

בשבת (22/11/2015) שמחתי לחזור ולטפס על הרי יהודה מנחל כסלון עליון להר רפיד ולהר הרוח שניהם חלק מרכס מעלה החמישה. לטיול זה יצאתי עם חברי הנחמדים יניב שושני ויוסי נחמיאס (בית זית) וצחי גל (מבשרת ציון) אחרי הפסקה של מספר שבועות.

מסלול הטיול היה דומה לטיולים הקודמים והרבים בסביבה זו והוא אף פעם לא משעמם.

מבית נקופה להר הרוח- 21-11-2015

יצאנו לדרך מהכניסה למושב בית נקופה וגלשנו לנחל כסלון עליון מצפון לכביש 1. שוב, התרשמנו מעבודת סלילת הכביש החדש. הרמפה שהקימו ועליה יעבור הכביש מרשימה וכך גם עבודות הסדרת אפיק הנחל.

רכבנו במעלה נחל כסלון עד צומת עץ האלון ושם פנינו התחלנו לטפס במעלה הדרך אל מעלה החמישה (אדום במפת סימון שבילים).

בדרך העליה ליער החמישה

הייתה זו עליה בריאה שאנחנו מאוד אוהבים עם השקעת אנרגיה לא מעטה. כדי לא להיקרע יתר על המידה עצרנו שלוש פעמיים לדקות בודדות להסדרת הדופק והנשימה.

בסוף העליה מול מעלה החמישה

מול השער המזרחי של מעלה החמישה גלשנו לעבר נחל הכפירה שמצפון לו נמצא הכפר קטנה.

הכפר קטנה

כמו תמיד רכבנו על הדרך מעל גדר ההפרדה המתפתלת במורד המדרון הצפוני של ההר עליו נמצא קיבוץ מעלה החמישה.

גדר ההפרדה מול מעלה החמישה

עלינו לתצפית המרשימה מהר רפיד.

תצפית הר רפיד

תצפית הר ראפיד

משם המשכנו והגענו לכביש אל נטף. רצינו להוסיף עוד נפח למסלול ומשכנו מערבה ועלינו לסיבוב קטן בהר הרוח.

בדרך אל הר הרוח ממזרח

שחזרנו, בחניון יער הצבא האדום פגשנו מכר של אחד מהחברים וישבנו לפטפט אתו. מאחר ואדם זה בקיא במתרחש ברשות השידור הוא הפליא בסיפורים (די עצובים יש לומר) כיצד פוליטיקאים מסוימים (ואני אוסיף קטנים ועלובים) מתערבים בעבודת השידור הציבורי. אין זה סוד! יחד עם זאת היה עצוב לשמוע על הפכים הקטנים של העניין.

תוך כדי שיחה הגיע למקום רוכב אופניים, חבר של האיש שפגשנו שמתגורר בקרבת מקום ויצא לסיבוב הרכיבה היומי שלו. הוא שאל את הרוכב אם הוא מכיר אותנו. הלה השיב שלא אבל, ציין שיש לו חבר ב-Facebook, שרוכב על אופניים, עמירם שמו והוא גיאוגרף שמתגורר במבשרת ציון וכותב על טיולי אופניים. הוא אף ציין שהוא נהינה לקרוא את כתביו. אמרתי לו שאני הוא האיש. לרגע הוא הופתע, אולי היה נבוך. הוא שמח שפתאום פגש חבר שעד עכשיו היה וירטואלי. קבענו שניצור קשר ואם יזדמן נטייל ביחד באזור.

לאחר ההפסקה המשכנו בטיול בתוך קיבוץ מעלה החמישה. צחי בן המקום הוביל אותנו בין דרכי המשק והראה לנו את השכונה הצופה אל הנוף בה הוא היה אמור לבנות את ביתו אך נאלץ לוותר. הצטערנו בשבילו.

הדרך חזרה לנקודת ההתחלה בבית נקופה הייתה לאורך כביש היורד ממעלה החמישה דרך קריית ענבים. כיף גדול היה לדהור בירידה הארוכה.

אחרי שלוש שעות הסתיים הטיול הנפלא שלנו היום שאורך מסלולו היה כ-19 ק"מ אותם רכבנו במשך שעתיים תוך טיפוס מצטבר של כ-450 מ'.

מבית נקופה להר הרוח 21-11-2015

*****

טיולי שבת קצרים אלה הם כיף אמיתי מי ייתן ונוכל להמשיך ולהתמיד בהם.