מבית זית להר איתן מזרח וחזרה27 ביוני 2015

קובץ GPX להורדה GPSies מרחק: 16.5 ק"מ טיפוס-מצטבר: 340 מטר

היום, שבת 27-6-2015, טיול הרכיבה היה מצומצם, מהיר ומאומץ לפחות בחלקים ממנו.

יצאנו לדרך שלושה: האחים מוטי ויוסי נחמיאס ואני. כמו כל שבת, המסלול התחיל ממרכז מושב בית זית, מקום מגוריהם של האחים.

מבית זית להר איתן-טופו-27-6-2015

יצאנו לדרך ב-07:30, שעה מעט מאוחרת. מזג האוויר בהיר וחם וכבר הרגשנו את תחילתו של שרב שהתעצם בהמשך הזמן.

ירדנו ממושב בית זית דרך נחל רבידה לעבר סכר בית זית בנחל שורק. חצינו את כביש 395 והמשכנו הלאה בנחל שורק בדרך המתפתלת מתחת לסטף עד חניון התחתון מול מנזר יוחנן במדבר.

המשכנו הלאה מעט בנחל עד שהתחלנו לטפס במדרון התלול להר איתן. אולי מעטים יכולים לרכוב  בחלקים בהם השיפוע התלול ביותר. אנחנו לא רכבנו. גם העלייה ברגל עם האופניים בקטעים מסוימים לא הייתה קלה. לצורך הטיפוס ולהסדרת הנשימה עצרנו פעמיים אולי שלוש.

בלי מילים

בסיום העלייה הגענו לדרך המקיפה את הר איתן. מאחר החלטנו שזו תהיה רכיבה מהירה וזריזה פנינו צפונה לצומת הר איתן בכביש 395.

מאחר והמטרה הייתה לסיים מהר את הרכיבה גלשנו למטה בכביש. הירידה נהדרת ומהירות הרכיבה למטה בערך 45 – 50 קמ"ש.

הקטע האחרון של הרכיבה בדרך פארק ירושלים לרגלי מושב בית זית וחזרה אליו דרך הכביש מסיבוב מוצא.

מבית זית להר איתן

הסתיים טיול קצר: כשעה ושלוש רבעי, עם 10 דקות הפסקות קצרות ביותר (ללא צילומים).
אורך המסלול 16.5 ק"מ בלבד והגובה המצטבר 340 מ' (לא מעט לאורך מסלול שכזה).