בין יובלי נחל חדרה בנחלת מנשה עד שהיורה הפתיע, הקדים וקטע1 בנובמבר 2016

קובץ GPX להורדה GPSies מרחק: 16.5 ק"מ טיפוס-מצטבר: 25 מטר גלריית תמונות גלריית מפות

אם ישאלו אותי, מתי היה היורה של חורף תשע"ז והיכן תפס אותך? לא אהסס לרגע, ואשיב מיד!

התשובה תהייה: זה היה ביום שלישי (1/11/2016). הייתי עם שלושה עמיתים (רז גורן, יואב לביא ועמית פניקלשטיין) בטיול אופניים בין יובלי נחל חדרה בנחלת מנשה.

בטיול זה היורה הפתיע אותנו, הקדים במספר שעות, המטיר בעוצמה וקטע לנו את הטיול.

טיול זה אליו יצאנו הוא נוסף בסדרת הטיולים שיזמנו רז גורן ואני. מטרתם לימוד מעמיק של משבצות הארץ.

הפעם את טיול יזם יואב לביא. לבקשתי הוא תכנן את המסלול במשבצת שהגדרתי לו. הוא אף הוביל אותנו.

יצאנו לדרך בידיעה והבנה שהגשם יגיע לאזור בשעות הצהרים. חשבנו שעד אז נספיק לדווש במסלול המתוכנן.

שהתחלנו לדווש הרוח נשבה ועננים טרם נראו באופק. תוך זמן קצר הרוח התגברה, השמים התקדרו. הגשם התחיל לרדת בלי התראה מוקדמת. תוך דקות הוא התעצם.

הגשם שהמשיך לרדת בעצמה שהגביל את הראות והפך את הדרכים לעיסת בוץ שיבש לנו את התכנית. החלטנו ל"חתוך", לקצר את המסלול ולחזור לנקודת ההתחלה.

******

מסלול הטיול
מעגלי נגד כיוון השעון,

****
האזור, צפון השרון

העורף החקלאי של חדרה

עיקר המסלול בשטחים חקלאיים

בתחום שטח המועצה האזורית מנשה

מועצה אזורית מנשה היא מועצה אזורית השוכנת בשטח שממזרח לחדרה היא הוקמה בשנת 1950. המועצה כוללת בתוכה קיבוצים, מושבים ומעט כפרים ערבים שמדרום לנחל עירון, ושני יישובים קהילתיים בכולם מתגוררים כ-19,000 תושבים. שטח המועצה הוא כ-160,000 דונם.

דיוושנו בדרכים בין יובלי נחל חדרה

נחל חדרה ידוע בעבר בשם  נהר אל מפג'ר הוא נחל אכזב ברובו. תחילתו של נחל חדרה במזרח בעמק דותן והוא זורם מערבה בפיתולים רבים מצפון למבוא דותן, בין חרמש בצפון ונזלה אל-שרקייה בדרום, מדרום לבאקה א-שרקייה ובאקה אל-גרבייה ובין מאור ושדה יצחק אל נקודת החיבור בין נחל יצחק ונחל עירון מדרום לתלמי אליעזר. הנחל זורם משם מערבה מצפון לחדרה ונשפך לים התיכון בתחומי פארק נחל חדרה, כמה עשרות מטרים דרומית לתחנת הכח אורות רבין שבצפון חדרה.

קטע המסלול

שני חלקי המסלול מעט מהמראות

חצי ראשון רכיבת טיול

התחלנו מגבעות חביבה,
רכבנו בסינגל חביבה לאורך נחל חביבה (800 מ')
הלאה עד כביש 9  וחצינו מתחתיו

לא טיפסנו. לא הייתה אפשרות. הכל בוץ ולא הייתה תצפית
המשך בדרך הצמודה לתוואי הרכבת המזרחי עד כביש 9
מזרחה מקביל לכביש
כניסה למושב שדה יצחק ללהבות חביבה.

קטעי המסלול

נחל חביבה ליד שדה יצחק

נחל חביבה הוא כאמור, אחד מיובליו הגדולים של נחל חדרה. ראשיתו של הנחל בצפון השומרון, ואחרי שהוא יוצא למישור החוף הוא פונה צפונה ליד קיבוץ להבות חביבה, ונשפך לנחל חדרה בקרבת צומת חביבהבנחל זורמים מים כל השנה, הן ביוב המגיע מכפרי צפון השומרון והן מעיינות קטנים המאפיינים את נחלי האזור. נחל חביבה הוזנח במשך שנים ארוכות, עד שגובשה תוכנית ליצירת ריאה ירוקה בגדת הנחל. בחלקו התחתון של הנחל פותח בשנים האחרונות פארק קטן ובו מסלול הליכה, נטיעות צעירות ושולחנות אבן להנאת המטיילים.

הכניסה לסינגל חביבה

נחל עירון

בדרך בחיבור בין נחל עירון ונחל חדרה…..תיכף ירד הגשם

מעבר נחל חדרה….כבר יורד גשם

הגשם כבר יורד…רז מתארגן לעטוף את התרמיל בניילון….מכאן אין יותר תמונות. הגשם בשיאו